Thursday, January 3, 2013

sab 9

alhamdulillah leh sambung lg..waktu sekolah aku bukan pelajar pandai apa lg cermelang..(sebenaranya malas belajar) gi sekolah pun bukan belajar..asyi kacau org jer..adakalanya gi sekolah kerana nak tgk budak tu hehhehe, adakalanya kerana nak main softball...kalau cikgu best masuk kelas...terutama cikgu yg cantik..rasa byk yg tau maksud aku...kalau cikgu yg tak suka senyum aku tak masuk..selalu ponteng kelas n ponteng sekolah..kekadang heran gak mcm mana aku leh lulus..
org ckp trade mark aku..tarik seluar..sampai sekarang..best pe tarik seluar, aku suka senyum..aku suka campur semua pelajar..tak kira bangsa..walau sab terkenal dgn geng2 ...dr budak sains sampailah ke budak2 kelas hujung2..mungkin sebab itu org masih ingat aku..lebih kurang sepupu aku yg glemer tu uncle seekers @ syed abdullah. kenangan demi kenangan muncul..pnh gak aku nak pindah sekolah krn ada bdk tu pindah..tp lambat dah..tak sempat hehehe..teruk betul, tp apa pun berlaku ada hikmahnya...sabda Rasulullah "kebaikan ada pada setiap yg berlaku",
adakalanya kita perasan hikmah dr sesuatu adakalanya tidak..apa pun SAB bukan sekadar sekolah, tetapi ia juga adalah rumah, ia bukan sekadar tempat pendidikan tetapi tempat pengalaman, ia bukan hanya memberikan ilmu tetapi tempat memberi kehidupan...
senyum ku tiba-tiba di iringi air mata...teringat mereka2 yg telah berjasa utk berusaha mendidik org yg mcm aku...byk mereka telah tiada..alfatihah utk arwah guru2 islam kita yg telah tiada..semoga ilmu yg mereka berikan akan sentiasa memberikan mereka keuntungan di alam sana..utk guru2 yg bukan islam..kita hadiahkan apa ek? taniah kepada mereka..susah cari org seperti mereka...
satu lagi trade mark aku..salah eja...harap maklum..cikgu ayadali ingat aku lg pasal selalu salah eja..untung tak dpt hadiah penampar dr dia heheh berkat.

No comments: