Thursday, January 3, 2013

sab 1

mencari idea bukan satu hal yg mudah..adakalanya org duduk berjam depan pc, ada yg dlm toilet ada yg termenung tgk dinding perah otak. aku pula selalu cari idea waktu drive jln jauh...sewaktu antar anak2 dr jb ke kemaman..aku gerak tpat kul 12 mlm..sepanjang jln, hujan turun tak berhenti..so terpaksalah simpan skill F1, anak2 lak asyik berdengkur, hujan makin lebat..mata lak makin kuyu. barang kunyahan pun tak lot lg utk hilangkan ngatuk...so jln terahkir cari idea..maka aku perah otak..cari idea kot-kot leh kuar bila di perah...malangnyanya tak muncul2...
tiba2 tiba aku teringat perjumpaan dgn bebrp ex student SAB, maka mulalah memori kuno segar kembali...so sambil tersenyum aku mengingat kembali beberapa peristiwa yg berlaku di alam persekolahan yg aku sendiri tak merasa bangga dengannya, adakalanya aku malu bila ingat kembali..tp hal tersebut telah berlalu, apa pun ia merupakan pengalaman dlm alam kejahilan..walau sekrg masih tetap jahil. kerana ilmu masih sedikit, jahil masih byk.
sab bukan lah sekolah yg hebat...pelajarnya jg bukanlah sehebat sekolah2 pilihan tetapi aku tetap bangga aku dr sab dan rakan2 sezaman dgn ku adalah manusia2 hebat dlm bidang mereka masing2...nati sambung lg..nak solat zohor dulu

No comments: